כיצד נרגיל את ילדנו לאכול נכון ובריא?!

כיצד נרגיל את ילדנו לאכול נכון ובריא?!

jannis-brandt-8manzosDSGM-unsplash

הרגלי אכילה נכונים ותזונה בריאה חשובה ומשמעותית החל מהגיל שפעוט מתחיל טעימות ועד גילו המבוגר ביותר של האדם, מהרגע שבו האכילה מתבססת השרביט נמצא בידיים שלנו ולכן עלינו לעשות את המירב בכדי להטמיע הרגלי אכילה נכונים ובריאים! 

חשיבות התזונה הבריאה: 

התפתחות הילד מתאפשרת בעזרת הרכיבים התזונתיים שהוא מקבל. התזונה של הילד משפיעה על מצבו הבריאותי בהווה ובעתיד, משפיעה על מצב הרוח וההתנהגות, יכולות הלמידה והזיכרון. לכן תזונה בריאה ומאוזנת הכוללת את כל רכיבי התזונה הדרושים תסייע להתפתחותו ובנוסף תעניק לילדנו הרגלי אכילה נכונים הכוללים ארוחות מסודרות החל מארוחת הבוקר ועד הערב. כאשר ישנו סדר בארוחות וילדנו אוכלים מכל אבות המזון יש פחות "נשנושים" ויותר אוכל משביע טעים והכי חשוב מזין! 

אז הנה לכם 5 טיפים לחיים בריאים:

1.הקפידו על ארוחות משפחתיות, בוקר צהריים וערב! ולא לא לוותר על ארוחת הבוקר, ארוחת הבוקר היא הארוחה הארוחה החשובה ביותר ביום. היא הארוחה אשר מספקת לנו את עיקר האנרגיה למשך היום. ואין דבר יותר כיף מלהתחיל את היום שבע ושמח עם 100% כוח!

2. שלבו בסוף כל ארוחה פרי ותדאגו תמיד להיות מצויידים בארוחת ביניים, שקית קטנה עם כמה אגוזים, שקדים ותמרים. וכך אנחנו נמנעים מנשושים לא מזינים ושומרים על אנרגיה יציבה בגוף. 

3.השתדלו לתת דוגמא חינוכית לילדים הם החיקוי הכי טוב שלכם, לכן גם אתם הקפידו על אורך חיים בריא ומזין וכך גם תמנעו מוויכוחים סביב האוכל, ניתן להעזר במגוון הלוחות שלנו כדי להכניס במהלך היום את הרגל האכילה וכך תצליחו לשמור על זמני אכילה נכונים ומסודרים.

4.המנעו מיצירת הרגל בחטיפים ובממתקים, לא כנשוש ולא כארוחה. ואם בכל זאת החלטתם לפנק את הילדים במשהו מתוק בידקו מה הוא מכיל ותחליטו שיש דברים שלא אוכלים לדוגמא סוכריות גומי עם צבעי מאכל. וזכרו שהמזון שתכניסו לבית זה ההרגל שיווצר לילדים ולכם.

5.הרגילו את הילדים שבכל ארוחה יש כ50% ירקות מכל הסוגים. ככל שתתמידו על כך אתם נותנים לילדים במתנה את ההרגל הטוב והבריא ביותר. 

כיצד נצליח לעודד אכילה נכונה ומאוזנת? 

והיה וכבר רכשתם את אחד מלוחות "מגנט ההצלחה שלי" תוכלו להשתמש בדף המשימות והיעדים, כל משימה ניתן להדביק על כל פעולה ובפרט בפעולה לבחירה ושם תוכלו לעודד את ההרגל הבריא והנכון. לדוגמא: אכלתי ארוחת בוקר מזינה, לקחתי ויטמינים, הרבתי בשתיית מים, אכלתי לבד ובזמן! כמובן שניתן לכתוב בצורה יותר מפורטת אכלתי פרי או אכלתי בריא.

 

ולסיום זכרו תמיד שהגוף שלנו ושל ילדנו חשובים לנו מכל! ובכך שאנחנו מקפידים על אכילה נכונה,בריאה ומאוזנת אנחנו למעשה שומרים עליו ובוחרים בשבילנו ובשביל הילדים חיים בריאים עם הרגלי אכילה נכונים ומסודרים בהווה ובעתיד!